Thuiswerken? Dat doen de mensen van Haag Wonen op kantoor!

Haag Wonen - De Horizon - Thuiswerken op kantoor

Zoals Haag Wonen aan zo’n 22.000 Haagse huishoudens een thuis biedt, zo moest het nieuwe kantoor een professioneel werkhuis voor de medewerkers worden. Een compacter én efficiënter werkhuis wel te verstaan. Abbink UTS ondersteunde bij de verhuizing van de twee vestigingen naar het nieuwe pand, richtte de archiefruimten in, sloot alle ICT weer aan en zette de meubels in elkaar. Dus toen het toch zo’n huiselijk tafereel werd, bleven de mannen nadat de klus erop zat ook maar gezellig eten.

Trots laat Celina Coppen, teamleider van het Klantcontactcentrum en facilitaire duizendpoot, ‘haar’ nieuwe kantoor zien. “Mooi is het geworden hè?!” zegt ze terwijl ze over de open afdelingen wandelt waar rustige concentratieplekken worden afgewisseld met knusse werkplekken. De sfeer is er bijna ‘on-kantoor-achtig’. Gezellig eerder. En mooi inderdaad. Maar ook een stuk kleiner. “Dat was nodig hoor,” legt Celina uit. “Na de fusie werkten we vanuit twee vestigingen. Zaten vast aan die huurcontracten. Dus toen die afliepen, hebben we de mogelijkheid aangegrepen om samen vanuit een kleiner pand te gaan werken. En gezien onze core business, mensen een huis bieden, wilden we onze collega’s ook dat thuisgevoel op het werk geven.”

“Leuk, een verhuizing!”

“O, leuk!” Het is niet bepaald het eerste wat de meeste mensen zullen zeggen als ze horen dat er verhuisd moet worden. Maar Celina denkt daar anders over. “Verhuizen lijkt ogenschijnlijk makkelijk, maar er komt zoveel bij kijken. Want naast goed kunnen organiseren, gaat het vooral om communiceren.” Afgelopen zomer startte ze met de voorbereidingen. “De inhuizing van het nieuwe meubilair en ICT en de daadwerkelijke verhuizing vielen onder mijn verantwoordelijkheid. Ik was blij dat Abbink UTS de tender won. Ik werk al jaren met ze en ben altijd erg tevreden. Dus nu had ik de geruststelling dat het wel goed zou komen.”

Meedenken & ontzorgen

“Abbink UTS blinkt uit in een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding,” vertelt Celina. “Toen de opdracht hen was gegund, ben ik meteen met Richard gaan zitten. Eerst hebben we het verhuisplan opgesteld. Dan merk je gelijk dat er op een prettige manier met je wordt meegedacht. Hun toegevoegde waarde bleek toen onze leveranciers vrij laat aangaven dat ze de planning niet zouden halen. Vanaf dat moment is Abbink UTS ons volledig gaan ontzorgen.”

Uitgebreide klus

“Waar we eigenlijk onze eigen mensen de plaatsing en aansluiting van alle ICT op de werkplekken zouden laten doen, bood Richard aan om dat over te pakken. ‘Laat het bij ons bezorgen en uitpakken,’ zei hij. ‘Dan kost het jullie geen tijd of dure krachten en hoef je niet zelf het verpakkingsmateriaal af te voeren.’ Dus lang verhaal kort; waar Abbink UTS in eerste instantie alleen spullen van de oude panden naar het nieuwe zou brengen, werd de klus flink uitgebreid. Zo hielpen ze ook mee met het opbouwen en inrichten van de archieven, het aanleggen en installeren van de IT-systemen, het inhuizen van het nieuwe meubilair en verrichtten ze diverse handyman-diensten.”

Gezellig afsluiten

“Ik waardeer de flexibiliteit, reactiesnelheid en oplossingsgerichtheid van Abbink UTS’s mensen enorm. De mannen krijgen wat mij betreft allemaal een tien. Buiten hun schuld liep alles op de dag van de verhuizing flink uit. Maar mopperen? Nee hoor, geen onvertogen woord! Van Abbink UTS kan je er kortom op aan dat afspraken altijd worden nagekomen. Dus het was een feest om na die goede voorbereiding en lange verhuisdag gezamenlijk af te sluiten. Zoals je dat met je eigen verhuizing ook zou doen; op de nieuwe stoelen, met veel te veel bakjes chinees en verfrissingen.”

Opvallende zaken

  • 230 werk- en concentratieplekken werden ingericht
  • 750 meter-dozen werden in- en uitgepakt
  • elke medewerker kreeg twee verhuisdozen